malinnygards.blogg.se

En vardagsblogg om mitt liv på landet.

Länge sen...

Kategori: Adam Fisher Art, Allmänt, Alva, Guldkanten, Hemgjort, Långdistansförhållande, Matlagning, Plugget, Resor, Shopping, Träning, Vardag

Årets sommarmånader har verkligen bjudit till. Det har varit  varmt. Jag har mest spenderat timmarna inomhus i ACn, för jag är verkligen inte gjord för värme som denna!! 25 grader med en bris nu som då är perfekt. 34 grader och vindstilla är inte😅

Men sommaren i sig har varit jättebra, haft två veckor semester (på veckor jag haft Alva) och nu börjar tredje och sista semesterveckan. Skönt med lite svalare väder! 

Adam och jag var och såg Ed Sheeran i Stockholm i juli, rekommenderas! Han är verkligen duktig. Bara en gitarr med sig på scen och inget annat. 

Ed på väg upp på scen, både syntes och framförallt hördes.

Jag hade på mej en fin röd klänning som Adam köpt till mig. Så himla varmt där inne. 😬

Vi bodde en natt på hotell och fot hem så fort som möjligt faktiskt så det blev inte mycket Stockholmsliv. Jag sov en stund på ett café där typ. Var så trött 😂

Jag var med mamma och Alva till Yyteri en hel dag och det var jätteskönt. Alva simmade och jag var en badkruka som vanligt. Men nöjda var vi med hela resan 😊

Sen har jag jobbat också i sommar, och det gick faktiskt riktigt bra att dela upp semestern. Har ju fått vänta på den här sista veckan nu 😆 Så sommaren och semestern känns ju lite längre för mig. Ser framemot hösten också med rutiner, nya utmaningar och kunskap. Hoppas på det bästa. 

Igår kom Adams syster Jade och hennes killa Alun (u blir i på walesiska, så man säger Alin) och vi hämtade dem, var på middag till en restaurang och sen handlade vi lite mat. Vi for till villan och grillade lite o hade trevligt. 

Adam har väntat i timmar nu på att de ska vakna och komma hit, fixade kaffet för länge sen så nu har pannan stängt av sig själv också 🤔 jaja, råder inga tvivel på hans lycka så han får väl köra på hehe. 

Idag åker vi kanske till Kaskö skulle jag tro, det vill dem se. Kråsin på måndag eller tisdag. Ska se ska se. 😊


Jag har också planerat upp en sparplan med banken i sommar 🙈 känner mig så himla vuxen nu. Så jag ska börja fondspara nu när lånet är betalat. Känns jättebra. Hoppas pengarna växer snabbt och mycket så att jag kan luta mig tillbaka på äldre dagar. Och så att Alva har något att ärva när den dagen kommer. Hehe. 

Jag har tagit tag i min dåliga kondition. Jag, som hatat att promenera för att det går för långsamt, har börjat med just det! Promenader!! Jag har lagt upp ett schema på fyra veckor och första veckan har gått jättebra. Det var bara igår som jag var skittrött på kvällen och bara gick 30 minuter istället för 60... men jag går 50 minuter idag då istället för dagens 20. Jag hittade schemat på nätet, och det är räknat i minuter. Plus plankan vissa dagar. Har sett framsteg även där, så kul!! Har blivit så peppad att jag börjat fila på ett springschema också. Hehe. Viktigaste för mig är att jag rör på mig iaf. 

Nå nu ska jag hänga tvätt och sen ge mig iväg på en runda. Bra musik eller podd i öronen så går det suveränt. 
Efter en av veckans promenader.

Här är Adam och jag i Fagerö, när vi var dit på middag med några vänner
(null)

Nästa helg ska jag ordna kräftskiva här hemma, ska bli kul! Fast Adam missar det vilket ju blir tråkigt men det kommer fler gånger. 😄😉

Här är Alva på Gåshällan när vi var dit med stora finsk-brittiska familjen. Det var med mina föräldrars vänner, och vi tackar för det💖
(null)

Dop har vi också hunnit med, lille Elias Paul Krister blev mitt andra gudbarn. ❤️  Skrev in mig i kyrkan igen för att få bli gudmor samt för att skatten jag betalar dit går till välgörande ändamål ändå. Johanna gjorde de fantastiska tårtorna och som vanligt var de mycket goda. 

(null)


Det blev ett långt inlägg nu men hoppas ni orkar läsa. Vi ses 🌸
Kommentera inlägget här: