malinnygards.blogg.se

En vardagsblogg om mitt liv på landet.

Game day!

Kategori: Allmänt, Alva, Långdistansförhållande, Resor, Träning

Alva har två matcher i Kauhava idag. Så vi ska snart åka. Har hängt ut tvätt och fixat i köket, packat matsäck åt mig och Alva och nu dricker jag kaffe i köket. Skön start på morgonen! Kunde ha varit skönare om inte grannen hade börjat såga ved kl 6 imorse men vad kan man göra åt det 😂 Jag som ville sova liiiiiite längre idag hehe. 

Alvas simskola är slut för denna gång. I år gick hon i Närpes simhall på simskola och Gud vilket bra beslut det var. Hon har simmat så mycket! Hon har bara varit i Kaskö på simskola, men pga det kalla regniga sommarvädret senaste åren, så har hon inte velat simma. Förstår henne. Uppskattar dock att hon ändå är van vid att simma vid badstränder, men för att utveckla tekniken för olika simsätt är det nog bra att hon simmar också 😅 

Annat vi har gjort då? Skolavslutningen var för nån vecka sen. Jättefin ceremoni. Är så glad att hon går i den skolan, fina och engagerade lärare och många kompisar!💖 Alva fick en studsmatta av mina föräldrar för att hon klarat av första året i en ny skola så bra. Är nog mäkta stolt över min Alvis.

Adam ska komma på Ed Sheeran med mig i år, efter många och men med alla som anmält sig frivilliga att komma i min systers ställe. Härliga förändringar i deras liv väntar som gör att det kan bli knepigt att gå på en konsert 😉 Vi tar båten över och bor sen på ett hotell i Stockholm. Ska bli så mysigt!! Tänk om han friar?? Hahahahahahahahahahahhahahahahahahahhaahahhahahaha nej det skulle han aldrig, speciellt inte på en färja, eller på en Ed Sheeran konsert 😂  Jag får snällt vänta vidare. 

Nu ska jag packa det sista vi behöver. Vet inte vad vi behöver. Iaf inte utöver det jag redan packat ner... 

(null)
Från skolavslutningen... hockey verkar det vara slut med och gymnastik tar över...
Kommentera inlägget här: