malinnygards.blogg.se

En vardagsblogg om mitt liv på landet.

Hello babes!

Kategori: Allmänt, Alva, Hemma, Vardag

Första semesterveckan börjar gå mot sitt slut. Men ännu har vi tre dagar på oss att bara vara! 
Känns som att jag inte alls "bara varit" dessa dagar - har reppat av och an hela tiden 😂 Ändå har vi hunnit med en hel del. I måndags hämtade jag Alva från fotboll och det första hon frågade var när hon skulle få vara själv hemma 😂 man ba tackkkkkk har bara försökt passa mitt ledigt på veckorna med dejjjjj 😉
Nåväl, hon har nog varit nöjd med mitt sällskap ändå. På tisdagen for vi till Töjby och donade med dem där. Alva sov där över natten. Igår möttes vi i Fagerö där vi spelade minigolf med moffa som poängräknare. Jag vann hehehe. Sen åt vi glass. For hem. Alva gick till M och lekte. Jag plockade hemma medan hon var borta. 

Idag har vi varit till Helly Momma och lagat våfflor!! Kuuuuul! Vi åt ingen frukost utan steg i princip bara upp och for. Alvas morgonhumör är ju inte det bästa så vi tog med plattan såklart. 😎 Hehe. Det blev riktigt goda våfflor faktiskt. Tycker det är jobbigt att laga våfflor egentligen, då det alltid rinner över osv, men hos mormor gick det bra! Så det måste vara mitt våffeljärn? Ett Severin järn, och jag har egentligen aldrig varit riktigt övertygad om Severins kvalité... så kanske jag skriver ner det på önskelistan till tomten. Det är ju bara ett halvår kvar. Våfflor ÄR ju goda, och väldigt fina att se på också. Med grädde och sylt är det ett perfekt mellanmål eller en latmansmåltid! Oj så mycket jag kunde skriva om våfflor. Skickligt!

Ikväll fick jag en städknöck och drog igång Alva i städningen också. Hon torkade damm och jag tvättade alla fönster. Så tacksam över att hon börjat engagera sig lite mer. Det var väl också roligt när hon fick dekorera som hon ville på byråerna. Alva dammsög även köket så jag fixar resten imorgon. A hängde också tvätt inne, så tacksamt! Jag hängde ut gardinerna och nu spöregnar det... visste ju nog det skulle börja regna men ändå! Det kom för fort 😅

Ikväll ska vi ta en tidig kväll så vi är uppe med tuppen imorgon, vi har sovit alltför länge om morgnarna! Jag tycker ju att det är så skönt att sova utan väckarklockan som skramlar till men ändå... jag vaknar runt 5, men vill  I N T E  gå upp då redan. Utan somnar om trekvart senare och sover till 9 typ. Så onödigt ändå. 😬 Alva skulle lätt sova längre än till 9 men nån gräns måste jag väl dra? Så hennes förslag var att vi går och sover kl 21 ikväll. Nice. 

Aja, puss på er. 

(null)
Riktigt rena fönster 💖
Kommentera inlägget här: