malinnygards.blogg.se

En vardagsblogg om mitt liv på landet.

My little garden

Kategori: Allmänt, Gården, Hemma, Vardag

Jag har planterat mycket i år. Det är så roligt. Älskar verkligen att plantera och se hur det växer. Det är så rogivande, meditativt och monotont. Du behöver inte tänka så himla mycket. 

To plant a garden is to believe in tomorrow 🌱❤️ det sa Audrey Hepburn, och visst är det sant? Man väntar ju på något, vill ta hand om något som måste ta tid. Det lever, men kommunicerar inte på ett vanligt sätt. 

Lite så är ju livet i sig också. Vi planterar (ja, planterar, inte planerar) idéer och aktiviteter hela i vår almanacka och håller tummarna för det resultat man nu vill ha. 

Jag har också rensat bland vinbärsbuskarna. Det tog sin lilla tid men det blev så snyggt 👌 inga övervuxna växter mer, lättare att se över och framförallt blir det lättare att klippa gräset där! 
På min önskelista till trädgården finns just nu: 
  • Äppelträd
  • Körsbärsträd 
  • Hallonbuske
  • Blåbärsbuske
  • Fler odlingslådor
Odlingslådorna har jag på G, har hittat gamla potatislådor som jag tänkte lägga ut. Det blir nog fint! Behöver bara nå plast att lägga i dem så att jorden inte ramlar ut... jag har nämligen purjolök och kålsallad inomhus som snart ska planteras ute... och sex jordgubbsplantor till som jag fick av mamma idag. Fick även rabarberplantan av henne, äntligen har jag egen rabarber!! 😃 

Rensade ikväll tillsammans med myggorna. Var inte så farligt många sådana. Men desto mer ogräs, och jag tyckte det växte mer vartefter jag plockade 😪 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Mycket nöjd med dagens insats. 
Kommentera inlägget här: