malinnygards.blogg.se

En vardagsblogg om mitt liv på landet.

Phew what a day!

Kategori: Adam Fisher Art, Allmänt, Alva, Gården, Hemma, Vardag

Jisses, trodde aldrig att denna dag skulle lida mot sitt slut nångång! En dunderdag! När jag kom hem från jobbet efter att ha gjort ett ärende i "stan" så började jag genast räfsa och riva i rabatterna igen. Gör inte mycket annat nu för tiden, men jag njuter verkligen av det! Önskar att det fann före bilder, men helt ärligt så har jag inte brytt mig att ta några. Har inte tid med det. 
Men EFTER bilder har jag tid med, när jag står och pustar och beundrar mitt vackra arbete. 
(null)
Här var en klätterväxt som sträckte sig både högt och brett, men nu är det fula riset ett minne blott!

(null)
Här hade en plants spritt sig allt för mycket och den var inte heller i min smak. Så den fick ryka med! När jag hittade en grövre räfsa så jämnade jag ut den här plätten. Då tänkte jag på allt mina päron lärt mig om trädgårdsarbete. Inte så mycket fakta kanske men att det fan måste göras! 😂

(null)
Idag planterade jag dessa fina perenner, ser klent ut men de växer ju som bara den 🎉

(null)
Och jag valde olika färger för jag kunde inte bestämma mig haha. Livet hänger väl inte på om man matchar eller ej?

(null)
Från en annan dag, projekt röja rabatten fortsätter... räfsar hela tiden. Framsidan är ok, bara baksidan av huset kvar samt parken... en rosbuske jag köpt ska planteras till vänster runt hörnet. Hoppas det blir bra. Jobbar hårt där med. Alva räfsade lite idag, samt hjälpte Adam att rada ved. Så nog gör de något också fast de inte syns lika ofta 🙊

Många sniglar finns det bland löven, och jag plockar bort allihop. Så äckligt att behöva röra vid dem, men de äter ju allt de kommer åt? Sen funderar jag också mycket på gräsmattan, den är så mossig... nu när jag skriver det här inser jag hur lik pappa jag låter, han har aldrig varit utan något projekt utomhus, ALDRIG!! Och nu sitter jag här själv och funderar över allt som helst ska göras på en gång! Haha tänk att man ändå blir som sina föräldrar till slut. 😉

Alva och jag for på pizza ikväll och hade trevligt och det slog mig att hon verkligen är på väg in i tonåringarnas värld. Vi pratar lite om internet och hur hon ska göra om hon ser något som get obehag. Jag har frågat om hon vet vem hon skulle vända sig till. Svaret blev mig, och kanske en lärare när jag frågade vem annan (alltid bra att ha fler alternativ). Så nu vet hon vem hon kan och vill prata med iaf. Känns bra så långt.


Ciao





Kommentera inlägget här: