malinnygards.blogg.se

En vardagsblogg om mitt liv på landet.

Spontanköp

Kategori: Allmänt, Ekonomi, Guldkanten, Hälsa

Fast ändå inte. Jag köpte en ny cykel till mig själv wohoo! Min gamla cykel har krånglat några år nu så har nog haft i tankarna att köpa en nu. Och ikväll slog jag slag i saken och for till Halpa Halli, kollade några cyklar och valde till sist jag en svart cykel. Såklart i svart hehe. 

Det är ett riktigt tjelgpied och jag hoppas vi får många kilometrar tillsammans framöver 😊  

(null)
Det är för jäkla svårt ett en selfie med en cykel så att den ska synas, men här ser ni ju iaf högra handtaget av styret 😂 (PS. Så här brun har jag aldrig varit i maj någonsin. Ens på en hel sommar! Så imponerad. Är ju ute alla dagar också, för vädret är exceptionellt denna majmånad.)

Detta blir nog det enda "onödiga" inköpet denna månad, det är mitt mål iaf. Inga kläder, skor eller annat som jag inte behöver. Lättare sagt än gjort, jag är ju lite svag för det materiella ibland, tyvärr... det är ju så roligt med något nytt och fräscht, speciellt till sommaren. Men med tanke på miljön och ekonomin (och förvaring i huset hehe) så är det ju bäst att låta bli. Med cykeln slår jag ju två flugor i en smäll - jag kan spara pengar och förminska miljöutsläpp genom att cykla 😉 
Kommentera inlägget här: