malinnygards.blogg.se

En vardagsblogg om mitt liv på landet.

Vad jag inte mår bra av.

Kategori: Adam Fisher Art, Allmänt, Guldkanten, Hemma, Hälsa, Matlagning, Träning, Vardag

Liksom i matväg menar jag. För länge sen tänkte jag skriva ner en lista på all mat och produkter jag inte mår bra av, men eftersom jag har tusen tankar och funderingar i huvudet i sekunden konstant så föll det i glömska. 

Men idag ska jag göra det, ikväll. Då jag har tid. Tiden som alltid försvinner, nog är det fan. Men jag kan ju lista lite här:

  • Kaffe. Okej jag älskar kaffe. Jag måste ha kaffe om morgonen. Utan kaffe blir jag trött och hängig, får huvudvärk. Men för mycket koffein gör mig FÖR pigg och jag sover dåligt om jag dricker kaffe sent... det gör väl de flesta, men min poäng är den att något som gör att jag får huvudvärk utan det, som gör att jag sover dåligt och som är ett slags beroende kan ju inte vara bra. Så ja, jag kanske slutar med kaffet. Eller börjar dricka koffeinfritt. Men hur mycket är det processat då liksom? 
  • Choklad. Jag är ju laktosintolerant (Adam tror inte att jag är det, jag dricker och äter ju mjölkprodukter?? Han förstår inte att det finns laktosfria, i UK äter du ju en sojadiet om du är laktosintolerant). Men choklad är min stora last. Min svaghet. Finns säkert laktosfri choklad som säkert är jätteäcklig. Jag blir så uppblåst av choklad så nu när jag är så otränad som jag är, ser jag nästan gravid ut. Så det får det vara slut med!
  • Skräpmat. Alltså chips, limsa, godis, vitt bröd etc. Ändå ska det intagas nu som då, för att det "är så mysigt". Jo för stunden, men det är verkligen inte mysigt när jag vill springa eller nåt och inte orkar. Har inte energin. Så bort med det. Fetbort. 
Jaja så långt har jag kommit. Paprika borde också stå på listan, börjar rapa som en galning av det?? Är det normalt ens? 😅 

Så nu när jag är gräsänka X antal månader (han kommer väl tillbaka i slutet av juni eller i juli) så ser jag det som en ypperlig chans att lägga om mina matvanor! För både Adam och jag har en sweet tooth, och det syns på både mig och Adam att vi har det... 😂 Man får nog njuta av livets goda, absolut. Men det måste man ju inte göra flera gånger i veckan. Inte ens flera gånger i månaden faktiskt. Tycker jag. Vill man leva länge och ha en stark och frisk kropp länge borde man ju lägga tid på det.

Märker att mina muskler verkligen försvunnit nu, ryggen gör ont och knäna håller på att gå sönder. Hehe. Inte bra. 

Så vi får se hur det går med min omläggning. 

Ciao 

Favoritbilden från prinsbröllopet 😂 (null)

Kommentera inlägget här: