malinnygards.blogg.se

En vardagsblogg om mitt liv på landet.

Inspirationen tryter

Kategori: Allmänt, Alva, Vardag

Jag har ju inte bloggat på ett tag nu som jag hoppas ni har märkt. Saker och ting har förändrats i mitt liv, både roliga och tråkiga saker. Har funderat på att blogga om det, men det blir inte idag. Har så mycket jag vill säga så behöver tid på att få det till ord. 
Ska skriva ner en liten blogglista nu, som jag hittade på Emmas blogg... så kanske jag får inspo att börja blogga mer hehe. 


Vilket schampo använder du just nu?
Använder nåt frissa schampo som jag inte minns namnet på, men det är grymt bra! Sägs reparera håret, och jag vet inte om det är schampot (+balsamet) jag har att tacka, men jag tycker mitt hår har blivit bättre, friskare. 
 

Vad var det senaste du tittade på på tv?
På tv? Jag ser ju typ aldrig på tv mer. Men på Netflix såg jag The IT crowd, igen. Riktigt rolig serie, kolla den!
 
 

Vad hade du på dig för skor idag?
Hade på mig Alvas crocs när jag skulle hjälpa lillebror ute, hehe. Till affären idag skulle jag ta på mina Palladium skor, gud så jag älskar dem. Eller vinterstövlarna, för vintern gjorde ju entré igen, 4.5...

Ett starkt minne från högstadiet? 

Oj! Många många. Kanske mitt rosa hår? Eller då vi skolkade? Tyska lektionerna med vår gulliga lärare? Eller när man blev kär i en av killarna där? Alla dumma upptåg. Alla roliga fester. Aaaaaah kära högstadietid, må Alva få en bra tid där. 

 
Vem är din senaste kändiscrush?
Moss från IT crowd haha

 
Vad drömde du om förra natten?
Jättemycket!! En kompott av olika händelser, alltför förvirrande för att skrivas ner. 
 

Tänker du rösta i riksdagsvalet i april?
Jo, jag röstade. Såklart. Jag tänker inte stå för att kvinnorna före mig har kämpat i onödan för min rätt att rösta. 

Vilken är din go-to låt när du behöver pepp?
Hmmm... jag gillar ju så många låtar. Men säkert nåt av Robyn, typ Call your girlfriend. 

Något som alla andra älskar, men du inte riktigt förstår dig på?

Jag vet inte, sill kanske?
 

Har du irriterat dig på något idag?

Nej inte egentligen. Besviken på mig själv kanske för att jag varit på telefonen alltför mycket redan nuuu. 

 
Lil’ + det senaste du åt = ditt rapper name. 
Lil’ Toast! Hahahaha

 
Visa det senaste fotot du tagit med din mobil – och berätta om det.

(null)
Så jävla mycket snö i sköna maj. Ifjol hade vi varmaste maj nånsin, och nu vinter? Va!?


Jag fyller 30 år om 10 dagar. Jag känner mig inte som 30. Jag vill inte vara 30. Jag vill bli äldre, men jag trodde jag skulle ha gjort mer innan jag blev 30. Jag har ju inte gjort nånting känns det som. Men jag hinner väl, om 10 år till. 
Kommentera inlägget här: